Regulamin
1. Postanowienia ogólne.
1.1. Onlinekantorkurs.pl to bezpieczna forma usług płatniczych i wymiany walut przez internet. Korzystanie z Serwisu w innych celach niż zlecanie usług płatniczych, kupno i sprzedaż walut drogą elektroniczną jest zabronione. Zakazane jest korzystanie z usług Serwisu w celach innych niż zlecanie usług płatniczych i wymiana walut drogą elektroniczną.
1.2. Operator świadczy usługi wymiany walut zgodnie z kursami podanymi na stronie internetowej Serwisu, przy użyciu środków przekazywanych drogą elektroniczną przez Użytkownika i Operatora na ich rachunki bankowe. Za poprawność danych Użytkownika odpowiada Użytkownika. Warunki korzystania z tych usług określone są wyłącznie w niniejszym Regulaminie.
1.3. onlinekantorkurs.pl świadczy usługi drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem.
1.4. Ten Regulamin jest dokumentem, który obowiązuje wszystkich Użytkowników, korzystających z usług wymiany walut świadczonych przez Serwis drogą elektroniczną, zgodnie z wymogami ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
1.5. Regulamin określa zasady świadczenia usług przez onlinekantorkurs.pl na rzecz Użytkowników za pośrednictwem Serwisu onlinekantorkurs.pl, prawa i obowiązki Użytkowników Serwisu onlinekantorkurs.pl, a także prawa, obowiązki i zakres odpowiedzialności Użytkownika, jako podmiotu korzystającego z usług onlinekantorkurs.pl, oraz onlinekantorkurs.pl, jako podmiotu zarządzającego i prowadzącego Serwisu.
1.6. Regulamin jest dostępny dla Użytkowników bezpłatnie przed zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną. Można go uzyskać za pośrednictwem Serwisu w formie umożliwiającej pozyskanie, odtworzenie i utrwalenie treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którego Użytkownicy używają. Regulamin może być w każdej chwili zapisany lub wydrukowany przez Użytkowników.
1.7. W momencie rejestracji każdy Użytkownik Serwisu jest zobowiązany do zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu oraz do złożenia oświadczenia woli o akceptacji jego postanowień w formę zaznaczenie checkboxu.
1.8. Zaakceptowanie Regulaminu, ukończenie procesu rejestracji w Serwisie i utworzenie Konta Użytkownika oznacza, że Użytkownik zawiera z Operatorem umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną na czas nieokreślony, bez określenia minimalnego okresu trwania umowy.
1.9. Użytkownik musi oświadczyć, że podane dane w procesie Rejestracji są prawdziwe i nie jest mu dozwolone korzystanie z usług Operatora anonimowo.
1.10. Podczas korzystania z usług Serwisu onlinekantorkurs.pl każdy Użytkownik zobowiązany jest działać zgodnie z obowiązującym prawem, zasadami dobrego zachowania, poszanowaniem praw własności intelektualnej i zakazem dostarczania treści o charakterze bezprawnym, które mogą naruszać prawa lub interesy osób trzecich.
1.11. Korzystanie z Serwisu jest bezpłatne, z wyjątkiem opłat związanych z przeprowadzeniem transakcji przez Operatora na rzecz Użytkownika lub z jego zlecenia i inne wydatki w postaci prowizji bankowych.
1.12. Nazwa Serwisu, sposób jego funkcjonowania, wygląd graficzny, oprogramowanie oraz baza danych są całkowicie chronione prawem.
2. Definicje Użyte w Regulaminie sformułowania oznaczają:
2.1. Operator - właściciel Serwisu onlinekantorkurs.pl - KURS SP. Z O.O. z siedzibą w Katowicach, ul. Andrzeja Mielęckiego 10 lok. 402, 40-013 Katowice, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Katowice - Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001025251, NIP: 897 191 96 84, REGON: 524751491. Kapitał zakładowy: 1 780 000,00 zł (opłacony w całości).
2.2. Serwis - to serwis internetowy, prowadzony pod adresem http://www.onlinekantorkurs.pl, który jest kierowany przez Operatora i umożliwia Użytkownikom korzystanie z usług płatniczych i wymiany walut online. Warunki świadczenia tych usług są określone są w niniejszym Regulaminie.
2.3. Funkcje i cele Serwisu - główną funkcją Serwisu jest usystematyzowanie danych podczas transakcji pomiędzy Operatorem z Użytkownikiem, w związku z którym serwis funkcjonuje do wewnętrznej księgowości działalności Operatora oraz zgodności z procedurą AML i innymi wymogami Ustawy.
2.4. Czas pracy Serwisu - okres czasu, obejmujący każdy dzień roboczy, od godziny 8:30 do godziny 16:30, podczas którego Serwis realizuje wskazane usługi.
2.5. Dzień Roboczy – każdy dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
2.6. Usługi - to usługi świadczone przez operatora Serwisu onlinekantorkurs.pl na rzecz użytkowników, obejmujące składanie i realizację zleceń na przeprowadzenie transakcji wymiany walut online oraz wszelkie inne usługi związane bezpośrednio z nimi. Usługi świadczone przez Serwis uważane są za wykonane w należyty sposób, terminowo i w pełnej po wystąpieniu co najmniej jednego z następujących zdarzeń: wysokości w momencie, gdy Operator wysyła zlecenie płatnicze do swojego banku w celu przekazania środków klientowi; gdy Operator akceptuje zlecenie płatnicze w bankowości internetowej, aplikacji mobilnej lub dokonuje przelewu na dane podane przez klienta; w momencie wypłaty gotówki w Biurze obsługi klienta.
2.7. Biuro obsługi klienta – to jednostka w strukturze organizacyjnej Operatora, której zadaniem jest obsługa Użytkownika, w tym między innymi udzielanie Użytkownikowi pomocy oraz informacji niezbędnych do realizacji Umowy. Biuro umożliwia kontakt z Operatorem w dniach i godzinach wskazanych na stronie internetowej Serwisu, bezpośrednio w siedzibie firmy KURS SP. Z O.O. z siedzibą w Katowicach, ul. Andrzeja Mielęckiego 10 lok. 402, 40-013 Katowice, a także w formie pisemnej na adres: KURS SP. Z O.O. z siedzibą w Katowicach, ul. Andrzeja Mielęckiego 10 lok. 402, 40-013 Katowice, telefonicznej pod numerem (+48) 32 341 06 10 lub mailowej na adres: kontakt@onlinekantorkurs.pl.
2.8. Umowa – umowa o świadczenie usług elektronicznych, dotyczących indywidualnych transakcji wymiany walut w ramach funkcjonalności Konta, zawierana między Operatorem a Użytkownikiem zgodnie z procedurą rejestracji na Serwisie. Umowa zostaje zawarta z chwilą akceptacji Regulaminu, procesu rejestracji w Serwisie oraz utworzenia Konta Użytkownika.
2.9. Użytkownik – to wyłącznie pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna, nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawodawstwo przyznaje zdolność prawną, spełniająca warunki określone w Regulaminie, która zaakceptowała jego postanowienia i dokonała Rejestracji w Serwisie, w wyniku której utworzone zostało dla niej Konto Użytkownika.
2.10. Beneficjent rzeczywisty – to osoba fizyczna, która wywiera kontrolę nad Użytkownikiem w rozumieniu przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
2.11. Konto Użytkownika – konto ewidencyjne, które jest udostępnione i przypisane każdemu Użytkownikowi w wyniku procesu Rejestracji, jest prowadzone w Serwisie onlinekantorkurs.pl. Konto to umożliwia Użytkownikowi poprzez Panel Klienta zarządzanie danymi oraz składanie dyspozycji wymiany walut online w zakresie Usług świadczonych przez Operatora. Aby uzyskać dostęp do konta, Użytkownik musi wprowadzić swój Login i Hasło.
2.12. Transakcja - kupno lub sprzedaż waluty obcej przeprowadzone przez Użytkownika za pośrednictwem Serwisu onlinekantorkurs.pl, przebiegająca bezpośrednio pomiędzy Operatorem i Użytkownikiem.
2.13. Potwierdzenie transakcji - dowód kupna/sprzedaży waluty w postaci rachunku, który można pobrać i wydrukować z Panelu Klienta, a także otrzymać drogą elektroniczną w postaci odnośnika, wysłanego na wskazany w Panelu Klienta adres e-mail Użytkownika.
2.14. Przelew - to przekazanie środków pieniężnych z jednego rachunku bankowego na inny rachunek, które może być w tym samym lub innym banku, jak również poprzez wplatu / wydawanie pieniędzy w Punkcie obsługi klienta.
2.15. Rachunek bankowy - rachunek bankowy, prowadzone dla Użytkownika, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa przez bank posiadający siedzibę lub oddział na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, którego użytkownikiem jest posiadacz lub pełnomocnik.
2.16. Rezydenci - osoba fizyczna mająca miejsce zamieszkania w kraju oraz osoba prawna mająca siedzibę w kraju, a także inny podmiot mający siedzibę w kraju, posiadające zdolność zaciągania zobowiązań i nabywania praw we własnym imieniu; rezydentami są również znajdujące się w kraju oddziały, przedstawicielstwa i przedsiębiorstwa utworzone przez nierezydentów, ta polskie przedstawicielstwa dyplomatyczne, urzędy konsularne i inne polskie przedstawicielstwa oraz misje specjalne, korzystające z immunitetów i przywilejów dyplomatycznych lub konsularnych.
2.17. Nierezydenci - to osoby fizyczne mające miejsce zamieszkania za granicą, osoby prawne mające siedzibę za granicą, a także inne podmioty mające siedzibę za granicą, posiadające zdolność do zaciągania zobowiązań i nabywania praw we własnym imieniu. Nierezydentami są również oddziały, przedstawicielstwa i przedsiębiorstwa znajdujące się za granicą, utworzone przez rezydentów, a także obce przedstawicielstwa dyplomatyczne, urzędy konsularne, inne obce przedstawicielstwa, misje specjalne i organizacje międzynarodowe, korzystające z immunitetów i przywilejów dyplomatycznych lub konsularnych.
2.18. Osoba zajmująca eksponowane stanowisko polityczne - osoba fizyczna wybrana w drodze wyborów lub powołana do pełnienia funkcji publicznych, która ma wpływ na decyzje polityczne lub jest odpowiedzialna za ich realizację. Eksponowane stanowisko polityczne może obejmować stanowiska w organach ustawodawczych, wykonawczych lub sądowniczych, a także w partii politycznej lub organizacji związkowej.
2.19. Bliski współpracownik osoby zajmującej eksponowane stanowisko polityczne - to osoba fizyczna: będąca beneficjentami rzeczywistymi osób prawnych, jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej lub trustów, wspólnie z osobą zajmującą eksponowane stanowisko polityczne lub utrzymująca z taką osobą inne bliskie stosunki związane z prowadzoną działalnością gospodarczą; będąca jedynym beneficjentem rzeczywistym osób prawnych, jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej lub trustów, o których wiadomo, że zostały utworzone w celu uzyskania faktycznej korzyści przez osobę zajmującą eksponowane stanowisko polityczne.
2.20. Członek rodziny osoby zajmującej eksponowane stanowiska polityczne - rozumie się przez to: małżonka lub osobę pozostającą we wspólnym pożyciu z osobą zajmującą eksponowane stanowisko polityczne; dziecko osoby zajmującej eksponowane stanowisko polityczne i jego małżonka lub osoby pozostającej we wspólnym pożyciu; rodziców osoby zajmującej eksponowane stanowisko polityczne.
2.21. Transakcja Rejestrowana to transakcja ponadprogowa - transakcja, która musi być zarejestrowana zgodnie z wymaganiami ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, nazywanej dalej "Ustawą", ze względu na jej wartość przekraczającą 15 000 euro, również w przypadku, gdy jest przeprowadzana za pomocą więcej niż jednej operacji, których okoliczności wskazują, że są one ze sobą powiązane i zostały podzielone na operacje o mniejszej wartości z zamiarem uniknięcia obowiązku rejestracji lub ze względu na zaistnienie okoliczności wskazujących, że może ona mieć związek z praniem pieniędzy lub finansowaniem terroryzmu, bez względu na jej wartość i charakter.
2.22. GIIF - Generalny Inspektor Informacji Finansowej, o którym mowa w Ustawie Rzeczypospolitej Polskiej.
2.23. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europaejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
2.24. Ustawa o ochronie danych osobowych - Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000 z późn. zm.).
2.25. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r., poz. 1030 z późn. zm).
2.26. Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu - Ustawa z dnia 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniedzy i finansowaniu terroryzmu (Dz. U. 2018 poz. 723 z póżn. zm.), zwana dalej Ustawą.
- Warunki techniczne do interakcji z systemem teleinformatycznym Operatora niezbędne jest spełnienie warunków technicznych.
3.1. Przed skorzystaniem z usług oferowanych przez serwis onlinekantorkurs.pl, Użytkownik musi posiadać odpowiednie narzędzia:
3.1.1. Komputer lub urządzenie mobilne wyposażony w przeglądarkę internetową obsługującą szyfrowane połączenie SSL.
3.1.2. Posiadanie dostępu do sieci Internet, włącznie z programem służącym do przeglądania jej zasobów oraz akceptującym pliki typu cookies.
3.1.3. Posiadanie aktualnego adresu e-mail.
3.1.4. Program do odczytu plików w formacie PDF.
3.2. Operator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w wymaganiach technicznych związanych z udostępnianiem Usług drogą elektroniczną.
3.3. Operator nie ponosi odpowiedzialności za nieprzestrzeganie przez Użytkownika wymagań technicznych określonych w Regulaminie.
3.4. Użytkownik wyraża zgodę na przechowywanie na swoim komputerze przez Serwis onlinekantorkurs.pl małych plików tekstowych zwanych cookies, które są niezbędne do poprawnego świadczenia Usług przez Serwis. Pliki te nie wpływają na ustawienia komputera Użytkownika, nie instalują ani nie usuwają żadnych programów komputerowych ani wirusów, nie są również przetwarzane przez inne portale internetowe i w każdej chwili mogą zostać przez Użytkownika usunięte.
3.5. Zgadzając się z niniejszym Regulaminem, w wykonaniu art. 6 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Użytkownik jest świadomy zagrożeniach związanych z korzystaniem z usługi świadczonej drogą elektronicznej, takich jak wyciek danych osobowych w związku z nieuprawnionym dostępem osób trzecich do Serwisu, urządzenia techniczne Użytkownika lub Operatora, lub inne działania niezależne od Operatora.
- Rejestracja i weryfikacja użytkownika.
4.1. Umowa na świadczenie usług oferowanych przez Operatora w Serwisie jest zawierana poprzez stronę internetową Serwisu onlinekantorkurs.pl. Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony bez minimalnego okresu trwania.
4.2. Umowa pomiędzy Operatorem a Użytkownikiem na stałe staje się usługą wstępną po akceptacji Regulaminu w formę zaznaczenie checkboxu, rejestracji w Serwisie i utworzeniu Konta Użytkownika.
4.3. Operator zapewnia bezpieczeństwo działania systemu i podejmuje działania zwiększające bezpieczeństwo w komunikacji z Serwisem onlinekantorkurs.pl.
4.4. Aby dokonać Rejestracji w Serwisie, należy poprawnie wypełnić formularz rejestracyjny, który jest dostępny na stronie Serwisu https://onlinekantorkurs.pl/rejestracja. Następnie, podmiot dokonujący Rejestracji musi złożyć oświadczenie (w formę zaznaczenie checkboxu) o zapoznaniu się z Regulaminem oraz zaakceptować jego postanowienia.
4.5. Aby utworzyć konto użytkownika, musisz podać swój adres e-mail i wybrane przez siebie hasło. W celu zapewnienia bezpieczeństwa konta, hasło musi składać się z co najmniej 8 znaków, zawierać dużą i małą literę oraz cyfrę. Użytkownik jest zobowiązany do przechowywania hasła dostępu do Serwisu w bezpiecznym miejscu oraz nieudostępniania go osobom trzecim.
4.6. Operator nie wysyła Hasła dostępu do Konta na Adres e-mail Użytkownika ta nie zwraca się do Użytkownika z prośbą o przekazanie hasła dostępu, a Użytkownik nie jest zobowiązany do jego przekazania Operatorowi.
4.7. Jeśli Użytkownik utraci hasło dostępu, Operator pozwoli mu na ustanowienie nowego hasła dostępu wyłącznie za pośrednictwem Serwisu lub poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta, ale procedura ta będzie realizowana tylko za pośrednictwem Serwisu. Użytkownik jest zobowiązany do podjęcia wszelkich niezbędnych środków w celu ochrony danych swojego konta i poczty elektronicznej.
4.8. Rejestracja obejmuje podanie następujących danych:
4.8.1. Wskazanie typu konta.
4.8.2. Adresu e-mail.
4.8.3. Wymyślone hasło Użytkownika.
4.8.4. Potwierdzenia adresu email.
4.8.5. Zapoznania się z Regulaminem i jego akceptacji w formę zaznaczenie checkboxu.
4.9. Aby korzystać z usług Serwisu, Użytkownik musi uzupełnić następujące dane osobowe na swoim Koncie Użytkownika:
4.9.1. Osobą fizyczną:
4.9.1.1. Imię i nazwisko.
4.9.1.2. Obywatelstwo.
4.9.1.3. PESEL lub data urodzenia – w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL.
4.9.1.4. Państwo urodzenia.
4.9.1.5. Seria i numer dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby data ważności.
4.9.1.6. Adres zamieszkania.
4.9.1.7. Nazwa firmy, NIP oraz adres głównego miejsca wykonywania działalności gospodarczej - w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą.
4.9.1.8. Numer telefonu.
4.9.2. Osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej:
4.9.2.1. Nazwa firmy.
4.9.2.2. Typ podmiotu.
4.9.2.3. Kraj rejestracji ta adres prowadzenia działalności.
4.9.2.4. NIP, aw przypadku braku takiego numeru – państwa rejestracji, rejestru handlowego oraz numeru i daty rejestracji.
4.9.3. Osoby upoważnionej do działania w imieniu firmy:
4.9.3.1. Imię i nazwisko.
4.9.3.2. Obywatelstwo.
4.9.3.3. PESEL lub data urodzenia – w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL.
4.9.3.4. Państwo urodzenia.
4.9.3.5. Seria i numer dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby ta data ważności.
4.9.3.6. Adres zamieszkania.
4.9.3.7. Numer telefonu.
4.9.4. Beneficjenta rzeczywistego:
4.9.4.1. Imię i nazwisko.
4.9.4.2. Obywatelstwo.
4.9.4.3. PESEL lub data urodzenia – w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL.
4.9.4.4. Państwo urodzenia.
4.9.4.5. Seria i numer dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby ta data ważności.
4.9.4.6. Adres zamieszkania.
4.9.5.7. Numer telefonu.
4.10. Operator weryfikuje tożsamość Użytkownika, osoby działającej w jego imieniu oraz Beneficjenta Rzeczywistego poprzez potwierdzenie danych identyfikacyjnych wprowadzonych na Koncie, na podstawie dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby fizycznej, dokumentu zawierającego aktualne dane z wyciągu z właściwego rejestru lub innych dokumentów, danych lub informacji pochodzących z wiarygodnego i niezależnego źródła.
4.11. Operator dodatkowo weryfikuje tożsamość Użytkownika przez porównanie danych Użytkownika zdefiniowanych na Koncie Użytkownika z danymi właściciela rachunku bankowego, z którego dokonano pierwszej wpłaty środków przeznaczonych do wymiany waluty.
4.12. W przypadku stwierdzenia wyższego ryzyka prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu, a także w przypadkach określonych w przepisach ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy, Operator może stosować wzmożone środki bezpieczeństwa finansowego, w tym związane z identyfikacją i weryfikacją tożsamości Użytkownika, osoby upoważnionej do działania w jego imieniu oraz Beneficjenta Rzeczywistego.
4.13. W przypadku niepowodzenia weryfikacji, o której mowa w ust. 4.10.-4.12., tj. gdy nie można potwierdzić autentyczności i zgodności danych, o których mowa w ust. 4.9., Użytkownik nie ma prawa korzystać z usług oferowanych w ramach Konta Użytkownika do czasu potwierdzenia autentyczności i zgodności tych danych. Operator może również w takim przypadku rozwiązać Umowę z Użytkownikiem.
4.14. Wszystkie dane przesyłane między Serwisem a Użytkownikiem są zabezpieczone poprzez wykorzystanie bezpiecznego protokołu SSL z kluczem o długości 256 bitów, który jest wymagany w instytucjach finansowych. Połączenie jest szyfrowane, aby uniemożliwić nieupoważnionym osobom dostęp do danych.
4.15. Użytkownik, który akceptuje Regulamin, jednocześnie składa kilka oświadczeń (w formę zaznaczenie checkboxu), w tym, że zapoznał się z Regulaminem i zgadza się z jego postanowieniami, dobrowolnie przystępuje do korzystania z Serwisu, podał prawdziwe i zgodne z prawem informacje w formularzu rejestracyjnym oraz podczas korzystania z Serwisu, zapoznał się ze szczegółową informacją na temat przetwarzania danych osobowych i podał wymagane przez Operatora dane osobowe w celu zawarcia Umowy i świadczenia usług dobrowolnie, oraz zobowiązuje się do korzystania z Serwisu zgodnie z jego przeznaczeniem i Regulaminem. Klient jest świadomy, że za podanie nieprawdziwych informacji o sobie, zostanie konsekwencji karnych za podania nieprawdy.
5. Zakres świadczonych usług.
5.1. Operator Serwisu onlinekantorkurs.pl świadczy usługi pośrednictwa w wymianie walut online oraz inne z nimi związane zgodnie z Regulaminem, z zachowaniem należytej staranności, standardów bezpieczeństwa i poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa.
5.2. Usługi pośrednictwa w wymianie walut są świadczone drogą elektroniczną, tzn. bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne polecenie Użytkownika, przesyłanych i otrzymywanych za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania i przechowywania danych.
5.3. Usługi świadczone przez Operatora Serwisu są dostępne tylko dla zarejestrowanych Użytkowników.
5.4. Świadczenie Usług odbywa się na zasadach określonych w Regulaminie. Ich udostępnienie danemu Użytkownikowi zależy od jego oświadczenia o akceptacji postanowień Regulaminu oraz pozytywnej identyfikacji.
5.5. Wymiana walut odbywa się drogą elektroniczną, za pomocą rachunków bankowych, będących w posiadaniu Użytkowników i Operatora.
5.6. Użytkownik korzysta z Panelu Klienta do składania dyspozycji w zakresie wymiany walut.
5.7. W ramach Serwisu Operator świadczy Usługi z zakresu wymiany walut, umieszczonych na tablicy kursów walut, dostępnej na stronie Serwisu onlinekantorkurs.pl.
5.8. Zawieranie i rozwiązywanie umów o świadczenie Usług w Serwisie odbywa się tylko i wyłącznie za pomocą stron internetowych, w trybie elektronicznego świadczenia Usług.
5.9. Operator zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania czynności, o których mowa w ust. 5.1. i 5.2., jeśli polecenie dyspozycji jest niezgodne z Regulaminem.
5.10. Operator zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania czynności, o których mowa w ust. 5.1. i 5.2., jeśli zachodzi uzasadnione podejrzenie braku zgodności z prawem.
6. Wpłacanie środków.
6.1. Wymiana, kupno lub sprzedaż walut w Serwisie jest dostępna wyłącznie dla zarejestrowanych Użytkowników, którzy wprowadzili poprawne dane dotyczące swoich rachunków bankowych do ustawień swojego Konta Użytkownika.
6.2. W przypadku otrzymania przez Operatora Serwisu przelewu z rachunku bankowego, który nie został wprowadzony przez Użytkownika do jego ustawień, Operator odsyła przelew nadawcy po potrąceniu kosztów przelewu, które wynikają z polityki banku, z którego wpłynęła płatność.
6.3. Aby dokonać transakcji wymiany, kupna lub sprzedaży walut, Użytkownik musi wpłacić środki na rachunek bankowy wskazany przez Operatora w Panelu Klienta, zgodnie z tytułem wskazanym przez Operatora lub wpłacając gotówkę w Punkcie obsługi klienta.
6.4. Wpłacone przez Użytkownika środki na konto Operatora mogą być przechowywane nie dłużej niż jednego miesiąc. Jeśli środki te pozostaną na koncie dłużej niż określony termin, Operator zwróci je na konto bankowe Użytkownika po potrąceniu kosztów bankowych.
6.5. Środki Użytkownika na rachunku Operatora nie mogą być traktowane jako lokata oszczędnościowa. Za środki Użytkownika na rachunku osobistym Operator nie ponosi żadnych zobowiązań finansowych wobec Użytkownika, takich jak kara umowna, utracone korzyści, uwzględnienie ustalonego wskaźnika inflacji, odsetki za korzystanie z pieniędzy itp.
6.6. W przypadku przelewu środków pieniężnych w obcej walucie na konto Operatora, zostaną one automatycznie przeliczone na złotówki w dniu i czasie wpłynięcia na konto bankowe Operatora według aktualny kurs wskazany w Serwisie w dziale kursy na daną datę i godzinę.
6.7. Operator nie ponosi odpowiedzialności za wpłaty środków na rachunek bankowy inny niż wskazany przez Operatora lub o innych niż wskazany przez Operatora tytułach przelewu.
6.8. Operator nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia wynikające z działania banków obsługujących rachunki Użytkowników i Operatora.
6.9. Po dokonaniu przelewu Użytkownik jest zobowiązany do potwierdzenia przelewu, klikając przycisk "Potwierdzam przelew", aby umożliwić poprawne zaksięgowanie transakcji. Brak kliknięcia przycisku uniemożliwi zaksięgowanie przelewu.
6.10. Jeżeli Użytkownik uzupełnił swoje konto osobiste i nie dokonał wymiany w ciągu jednego miesiąca, Operator zwraca jego środki w ciągu 7 dni z potrąceniem 5% kwoty środków.
6.11. W przypadku otrzymania od Użytkownika żądania zwrotu pieniędzy, Operator rozpatruje żądanie w ciągu następnego dnia roboczego.
7. Wymiana Walut.
7.1. W ramach Serwisu onlinekantorkurs.pl Operator świadczy Usługi z zakresu wymiany walut:
7.1.1. Wymiana waluty PLN na EUR, USD, GBP, CHF, SEK, NOK, DKK.
7.1.2. Wymiana waluty EUR, USD, GBP, CHF, SEK, NOK, DKK na PLN.
7.1.3. Minimalna kwota transakcji to 100 jednostek danej waluty.
7.2. Aby wymieniać waluty w formę bezgotówkową serwisie, musisz mieć co najmniej dwa rachunki bankowe: jeden w złotówkach i jeden w walucie, którą chcesz wymienić. Wszystkie rachunki muszą być prowadzone przez banki lub oddziały banków z siedzibą w Polsce. Operator dokonuje przelewów i zwrotów na wskazane konta bankowe.
7.3. Po otrzymaniu potwierdzenia wpłaty od Operatora, możesz dokonać transakcji, której wartość nie przekracza wysokości wpłaty.
7.4. Zlecenie zakupu lub sprzedaży waluty zostanie zrealizowane po potwierdzeniu przez ciebie w panelu Klienta dokonania dyspozycji wymiany.
7.5. Transakcje kupna lub sprzedaży walut są realizowane po kursie widocznym na stronie w momencie potwierdzenia dyspozycji.
7.6. Po dokonaniu wymiany, Operator przesyła pieniądze na konto bankowe, które podałeś w panelu Klienta.
7.7. Operator przesyła drogą elektroniczną dowód kupna lub sprzedaży waluty.
7.8. Operator musi dostarczyć użytkownikowi dowody zakupu/sprzedaży waluty dla każdej transakcji, która została dokonana na stronie onlinekantorkurs.pl. W tym celu operator generuje elektroniczne potwierdzenie transakcji i automatycznie wysyła je użytkownikowi po każdej transakcji na adres e-mail podany przez użytkownika podczas rejestracji. Użytkownik, akceptując niniejszy regulamin, wyraża zgodę na otrzymywanie dowodów zakupu/sprzedaży drogą elektroniczną.
7.9. Jeśli użytkownik życzy sobie, operator może wysłać dowody zakupu/sprzedaży waluty w formie papierowej pocztą (w Polsce) na adres pocztowy podany przez użytkownika w Panelu Klienta w ciągu siedmiu dni od momentu transakcji. W tym przypadku operator pobiera kwotę 10 złotych (słownie: siedem złotych) z konta użytkownika w celu pokrycia kosztów związanych z wysyłką pocztową.
7.10. Czas składania dyspozycji wymiany nie jest taki sam jak czas pracy serwisu. Transakcje można dokonywać w dni robocze od 8:30 do 16:00, a transakcje zostaną rozliczone nie później niż w następnym dniu roboczym.
7.11. Transakcje wymiany waluty są nieodwracalne, co oznacza, że nie można cofnąć transakcji. Możesz jednak zlecić transakcję odwrotną, czyli sprzedać kupioną walutę, co jednak może prowadzić do utraty pieniędzy z powodu różnic kursowych.
7.12. Kursy walut na stronie są tylko informacją i nie stanowią oferty w rozumieniu prawa.
8. Transakcje Rejestrowane – ponadprogowe.
8.1. W przypadku transakcji o wartości powyżej 15 000 euro użytkownik jest zobowiązany do uzupełnienia swoich danych osobowych w Panelu Klienta zgodnie z wytycznymi programu oraz do przesłania na adres kontakt@onlinekantorkurs.pl skanu swojego dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość w celu weryfikacji tych danych.
8.2. W przypadku składania zlecenia na przeprowadzenie transakcji o wartości powyżej 15 000 euro, przeliczonej na podstawie obowiązującego w chwili wymiany kursu średniego NBP, zgodnie z Ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, Serwis onlinekantorkurs.pl jest zobowiązany do weryfikacji - sprawdzenia i potwierdzenia danych osobowych użytkownika w celu zapewnienia bezpieczeństwa finansowego. Procedura ta jest przeprowadzana tylko raz, przy pierwszej rejestrowanej transakcji i przy każdej zmianie danych identyfikacyjnych użytkownika.
8.3. Operator ma prawo zweryfikować dane podane przez użytkownika podczas procesu rejestracji za pomocą innych dostępnych metod.
8.4. W przypadku nie wypełnienia obowiązków, o których mowa w punkcie 8.1, Operator nie będzie mógł zrealizować Transakcji, a Użytkownik zostanie o tym poinformowany drogą mailową na adres e-mail, podany przez Użytkownika w Panelu Klienta.
8.5. Operator zastrzega sobie prawo do wstrzymania lub odmowy realizacji transakcji, nawet w przypadku transakcji o wartości mniejszej niż 15 000 Euro, bez konieczności podania przyczyn, jeżeli jest to konieczne dla przestrzegania obowiązujących przepisów w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy. Użytkownik nie ma prawa do żadnych roszczeń wynikających z takiej decyzji Operatora.
8.6. Operator ma prawo żądać od użytkownika dodatkowych wyjaśnień i skanów dokumentów rejestracyjnych w przypadku transakcji na koncie firmowym.
8.7. Jeśli wartość Transakcji wynosi 15 000 Euro, Użytkownik musi uzupełnić swoje dane osobowe w Panelu Klienta zgodnie z instrukcjami programu oraz przesłać skan swojego dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość na adres kontakt@onlinekantorkurs.pl w celu zweryfikowania tych danych. Taka transakcja nie będzie zarejestrowana i jest to wymagane zgodnie z Ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, aby zapewnić bezpieczeństwo finansowe Serwisu onlinekantorkurs.pl.
8.8. Podczas procesu rejestracji Użytkownik jest zobowiązany do podania kompletnych i prawdziwych danych, o których mowa w punkcie 4.9. Użytkownik jest odpowiedzialny za prawdziwość tych danych oraz zobowiązany do aktualizacji ich w przypadku zmiany, a wszelkie negatywne ryzyko niepodania danych ponosi użytkownik.
8.9. Operator informuje, że ma obowiązek zgodnie z przepisami prawnymi ustalić, czy Użytkownik lub beneficjent rzeczywisty jest osobą zajmującą eksponowane stanowisko polityczne, czy bliski współpracownik osoby zajmującej eksponowane stanowiska polityczne, czy członka rodziny osoby zajmującej eksponowane stanowiska polityczne. W tym celu Użytkownik musi złożyć oświadczenie w formie elektronicznej (w formie potwierdzenia checkboxu czy naciśnięcie formularza potwierdzenia podczas wypełniania danych osobowych czy wysyłając istotne informacje na nasz e-mail), potwierdzające lub zaprzeczające zajmowaniu takiego stanowiska, a składane oświadczenie jest pod rygorem odpowiedzialności karnej za jego fałszywe złożenie.
8.10. Operator wymiany walut ma obowiązek uzyskania uprzedniej zgody od kierownictwa firmy, zgodnie z wymogami przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, przed świadczeniem usług wymiany walut na rzecz osoby zajmującej eksponowane stanowisko polityczne. Wymagane jest przedłożenie dokumentów i wyjaśnień w celu ustalenia źródła majątku użytkownika i źródła pochodzenia wartości majątkowych, które są w jego dyspozycji. Operator stosuje odpowiednie środki w celu utrzymywania stosunków gospodarczych lub realizowania transakcji zgodnie z przepisami.
8.11. Operator ma prawo żądać od użytkownika dodatkowych informacji dotyczących rzeczywistego beneficjenta, które są wymagane przez przepisy ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
8.12. Operator ma prawo żądać przedstawienia dodatkowych dokumentów potwierdzających zmiany danych zgłaszanych przez Użytkownika.
9. Opłaty i wydatki.
9.1. Operator nie pobiera opłat za rejestrację, założenie i prowadzenie Konta Użytkownika w Serwisie onlinekantorkurs.pl.
9.2. Operator nie pobiera prowizji od dokonywanych transakcji.
9.3. Użytkownik musi dokonać przelewu walutowego tylko i wyłącznie na wskazany przez Operatora rachunek bankowy, a jako zleceniodawca ponosi koszty bankowe przelewu.
9.4. Jeśli procedura opisana w pkt 9.3 nie zostanie zachowana, Operator zaksięguje na Koncie Użytkownika faktycznie otrzymaną kwotę, pomniejszoną o opłaty i prowizję pobrane przez bank.
9.5. Użytkownik jest informowany o wysokości kosztów, jakie zostaną mu obciążone przez Operatora przy dokonywaniu dyspozycji wpłaty lub wymiany walut.
9.6. Jeśli pojawi się opłata bankowa z tytułu otrzymania przelewu od Użytkownika, Operator pomniejszy wpłaconą przez Użytkownika kwotę o wartość tej opłaty czy prowizji.
10. Błędy podczas transakcji.
10.1. Jeśli z powodu błędu operatora lub awarii systemu kursów walut, użytkownik dokonał wymiany walut na podstawie nierealnych notowań, taka transakcja zostanie anulowana, a użytkownik zwróci niezwłocznie (nie później niż jeden dzień) środki wynikające z tej transakcji operatorowi po otrzymaniu wezwania do zwrotu.
10.2. Jeśli z powodu przyczyn technicznych lub błędu, operator przelał na rachunek bankowy użytkownika kwotę większą niż wynikająca z poprawnie przeprowadzonej transakcji, użytkownik jest zobowiązany do zwrotu nadpłaty z błędnej transakcji operatorowi w ciągu tego samego dnia od otrzymania wezwania do zwrotu nadpłaty na adres e-mail użytkownika.
10.3. Jeśli z powodu przyczyn technicznych lub błędu, operator przelał na rachunek bankowy użytkownika kwotę mniejszą niż wynikająca z poprawnie przeprowadzonej transakcji, operator jest zobowiązany do dokonania dopłaty do użytkownika z błędnej transakcji w ciągu następnego dnia roboczego od otrzymania reklamacji z wezwaniem do dopłaty.
10.4. Każda ze stron, która nie spełniła warunków 10.1.-10.3. płaci 0,1% za każdy dzień zwłoki w wykonaniu zobowiązania.
11. Postępowanie reklamacyjne.
11.1. Użytkownik ma prawo złożyć skargę w ciągu 7 dni od momentu wykrycia przyczyn skargi i szczegółowo opisać przyczynę skargi, jeśli usługi przewidziane w niniejszym regulaminie nie są świadczone przez Operatora lub są realizowane z naruszeniem jego postanowień.
11.2. Aby złożyć reklamację, należy skorzystać z formy elektronicznej i przesłać ją na adres e-mail: info@onlinekantorkurs.pl lub wysłać listem na adres siedziby Operatora, potwierdzając odbiór. Reklamacja musi zawierać przynajmniej: nazwisko i imię Użytkownika, kwotę i datę transakcji, której dotyczy reklamacja oraz adres korespondencyjny lub adres e-mail. Za dzień złożenia reklamacji przyjmuje się datę przyjęcia, wskazaną w potwierdzeniu wiadomości, wysłanej na Adres e-mail wskazanej poczty.
11.3. Operator rozpatruje reklamację w terminie do 30 dni od jej otrzymania lub w przypadku konieczności uzupełnienia informacji przez Użytkownika w terminie do 30 dni od momentu uzupełnienia danych, zawartych w reklamacji. Jeśli Użytkownik nie dostarczy dodatkowych informacji, reklamacja może zostać pozostawiona bez rozpatrzenia.
11.4. Odpowiedź na reklamację będzie przesyłana na adres e-mail przypisany do konta użytkownika. W niektórych uzasadnionych przypadkach, operator może przesłać odpowiedź na inny adres e-mail lub na wskazany przez użytkownika adres pocztowy.
11.5. Reklamacje wynikające z nieznajomości regulaminu lub przepisów prawa nie będą rozpatrywane.
11.6. Operator może odmówić rozpatrzenia reklamacji, jeśli użytkownik nie złoży jej w ciągu 14 dni od wystąpienia okoliczności będących jej przedmiotem.
11.7. W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji Użytkownik może wystąpić z powództwem do właściwego sądu powszechnego.
12. Rozwiązanie umowy.
12.1. Użytkownik ma prawo w każdej chwili rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną z Operatorem Serwisu onlinekantorkurs.pl, bez konieczności podawania przyczyny.
12.2. Umowa nie może być rozwiązana przed zakończeniem wszelkich transakcji i rozliczenia operacji finansowych między Użytkownikiem a Operatorem Serwisu.
12.3. Aby wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną z Operatorem Serwisu, Użytkownik musi skorzystać z Panelu Klienta.
12.4. Po rozwiązaniu umowy, Operator Serwisu usuwa Konto Użytkownika.
13. Własność intelektualna.
13.1. Materiały zamieszczone w serwisie onlinekantorkurs.pl mogą być używane wyłącznie w zakresie dozwolonego użytku zgodnie z przepisami prawa autorskiego.
13.2. Zabronione jest rozpowszechnianie, przesyłanie, modyfikowanie, publikowanie i wykorzystywanie zawartości stron internetowych serwisu w celach publicznych lub komercyjnych.
13.3. Zawartość stron internetowych serwisu jest własnością operatora. Wszystkie znaki towarowe i materiały znajdujące się na stronach serwisu są chronione prawem i nie mogą być wykorzystywane bez uprzedniej pisemnej zgody operatora.
14. Polityka prywatności.
14.1. Administratorem danych osobowych Użytkowników Serwisu onlinekantorkurs.pl w rozumieniu przepisów Ustawy o ochronie danych osobowych jest KURS SP. Z O.O. z siedzibą w Katowicach, ul. Andrzeja Mielęckiego 10 lok. 402, 40-013 Katowice
14.2. Administrator danych osobowych Użytkowników Serwisu nie udostępnia tych danych osobom trzecim. Dane te nie są i nigdy nie będą nikomu sprzedawane. Administrator nie przekazuje danych osobowych Użytkowników innym Użytkownikom, ani innym podmiotom gospodarczym bez zgody Użytkownika.
14.3. Zgromadzone przez Operatora dane osobowe będą przetwarzane w celach:
- realizacji Usług, świadczonych za pośrednictwem Serwisu, zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych,
- realizacji zapisów Ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu,
- wystawiania i przesyłania dowodów kupna/sprzedaży,
- komunikacji pomiędzy Użytkownikami, a Operatorem,
- dostarczaniu Użytkownikom informacji, związanych z korzystaniem z Serwisu,
- księgowych,
- rozpatrywania reklamacji,
- weryfikacji, czy osoba rejestrująca spełnia wymagane przez Regulamin warunki i przepisy prawne.
14.4. Zaakceptowanie regulaminu oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych użytkownika w zakresie niezbędnym do rejestracji i świadczenia usług przez operatora na rzecz użytkownika. Niezaakceptowanie regulaminu uniemożliwia korzystanie z serwisu onlinekantorkurs.pl.
14.5. Użytkownik dobrowolnie podaje swoje dane osobowe w celu korzystania z serwisu onlinekantorkurs.pl.
14.6. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych przez Operatora oraz inne podmioty z nim powiązane nie jest obowiązkowe.
14.7. Użytkownik posiada prawo do wglądu w swoje dane osobowe oraz prawo do ich poprawienia lub usunięcia.
14.8. W przypadku gdy podane przez Użytkownika dane osobowe w procesie rejestracji ulegną przestarzeniu, Użytkownik jest zobowiązany niezwłocznie je zaktualizować. Jeśli Użytkownik nie zaktualizował swoich danych osobowych po ich zmianie, Operator ma prawo zawiesić świadczenie Usług dla Użytkownika, a Użytkownik przyjmuje na siebie wszelkie ryzyko z tym związane. Operator ma również prawo zablokować konto użytkownika, jeśli Usunięcie danych osobowych Użytkownika z bazy danych zbieranej przez Operatora.
14.9. Dane Użytkowników mogą być udostępniane tylko podmiotom uprawnionym do ich otrzymania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym właściwym organom wymiaru sprawiedliwości oraz organom nadzoru finansowego.
14.10. W związku ze świadczeniem w Serwisie usług wymiany walut, Operator przetwarza dane osobowe Użytkowników. Przetwarzanie danych odbywa się zgodnie z przepisami prawa, w szczególności z przepisami ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
15. Ograniczenia odpowiedzialności.
15.1. Operator zastrzega sobie prawo do wstrzymania lub odmowy wykonania transakcji bez podania przyczyn, jeżeli będzie to konieczne zgodnie z przepisami Ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu lub innymi obowiązującymi aktami prawnymi. W takim przypadku Użytkownikowi nie przysługują żadne roszczenia.
15.2. W ramach wdrożonych procedur przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, Operator może zażądać od Użytkownika podania dodatkowych wyjaśnień, informacji lub danych, które pozwolą na identyfikację Użytkownika. W przypadku braku udzielenia tych informacji, Operator może zastosować środki określone w pkt 15.1.
16. Warunki anulowania i siła wyższa.
16.1. Operator zastrzega sobie prawo do zamknięcia Konta danego Użytkownika oraz do odstąpienia od realizacji transakcji w przypadku:
16.1.1. Podania fałszywych lub nieaktualnych danych osobowych podczas Rejestracji Konta Użytkownika,
16.1.2. Niszczenia, uszkadzania, usuwania, zmieniania lub utrudniania dostępu do danych informatycznych zawartych w serwisie onlinekantorkurs.pl, a także w przypadku wystąpienia zakłóceń lub innych okoliczności uniemożliwiających automatyczne przetwarzanie, gromadzenie lub przekazywanie takich danych.
16.1.3. Jeżeli Użytkownik doładował konto 3 lub więcej razy i zażądał zwrotu pieniędzy bez dokonywania wymiany lub wykonuje inne czynności, które mogą mieć wpływ na jakość i stabilne działanie Serwisu oraz świadczenie usług innym Użytkownikom.
16.2. Operator może odstąpić od realizacji transakcji w następujących przypadkach:
16.2.1. Stwierdzenia nieistniejących lub nierealnych odchyleń kursów walut publikowanych w Serwisie, które powstały z przyczyn niezależnych np. usterki systemu transakcyjnego.
16.2.2. Wystąpienia okoliczności uniemożliwiających przeprowadzenie transakcji na normalnych (dotychczasowych) i przewidywalnych warunkach lub w przypadku, gdy nadmierna liczba Użytkowników sprzeda/kupi określoną walutę po określonym kursie, co skutkuje dla Operatora ponoszeniem istotnych strat,
16.2.3. Wystąpienia siły wyższej, tj. zdarzenia zewnętrznego, którego Operator nie mógł przewidzieć i na które nie miał wpływu, w tym awarii elektronicznych systemów bankowych, z których korzysta Operator w procesie wymiany oraz dostarczania walut na rachunki Klientów, jak również awarii systemu serwerowego.
16.3. Operator nie ponosi odpowiedzialności za niezrealizowanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Regulaminu, jeśli jest to spowodowane okolicznościami, na które Operator nie miał wpływu, mimo zachowania należytej staranności - tzw. siła wyższa. W takim przypadku wykonanie usług może zostać zawieszone na czas, który odpowiada okresowi, w którym działa siła wyższa.
16.4. Operator w żadnym wypadku nie zwraca ani nie rekompensuje Użytkownikowi środków w przypadku utraty zysków, a Operator nie ponosi odpowiedzialności za ryzyko związane z działalnością przedsiębiorczą lub inną działalnością Użytkownika. Wszelka odpowiedzialność za swoje działania spoczywa wyłącznie na Użytkowniku.
17. Postanowienia końcowe.
17.1. Wszystkie pytania i wnioski dotyczące działania usługi onlinekantorkurs.pl można kierować na adres e-mail info@onlinekantorkurs.pl.
17.2. Jeśli Operator wykryje działalność Użytkownika niezgodną z prawem lub podejrzenia takiej działalności, Operator poinformuje o tym odpowiednie organy wymiaru sprawiedliwości.
17.3. Na umowę pomiędzy Użytkownikiem a Operatorem, dotyczącą Usług świadczonych w ramach Serwisu na warunkach określonych w Regulaminie, mają zastosowanie przepisy prawa polskiego.
17.4. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa.
17.5. Wszelkie spory będą rozstrzygane przez sądy polskie, zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
18. Wejście w życie i zmiany Regulaminu.
18.1. Operator Serwisu onlinekantorkurs.pl zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie w dowolnym momencie świadczenia Usług, bez konieczności podawania przyczyn.
18.2. Zmiany wprowadzone w Regulaminie wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Operatora Serwisu, o którym Użytkownik zostanie powiadomiony na stronie internetowej Serwisu.
18.3. Operator poinformuje Użytkownika o każdej zmianie Regulaminu z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem poprzez umieszczenie rozporządzenia w nowym wydaniu pod linkiem https://onlinekantorkurs.pl/regulamin
18.4. Jeżeli Użytkownik nie zgłosi Operatorowi sprzeciwu wobec zmian przed datą ich wejścia w życie, uważa się, że Użytkownik wyraził na nie zgodę. Użytkownik ma prawo do wypowiedzenia Umowy przed datą proponowanego wejścia w życie zmian, ze skutkiem natychmiastowym i bez ponoszenia opłat.
18.5. Zmiany stają się skuteczne w terminie wskazanym przez Operatora, nie krótszym jednak niż 7 dni od daty udostępnienia zmienionego Regulaminu przez Operatora, z zastrzeżeniem, że transakcje rozpoczęte przed wejściem w życie zmian Regulaminu są prowadzone na zasadach obowiązujących przed wprowadzeniem zmian.
18.6. W przypadku, gdy Operator uzyska informację o korzystaniu przez Użytkownika z Usługi w sposób niezgodny z Regulaminem lub obowiązującymi przepisami prawa, Operator ma prawo do natychmiastowego zaprzestania świadczenia Usług temu Użytkownikowi, zablokowania jego konta oraz wypowiedzenia Umowy ze skutkiem natychmiastowym.
18.7. W przypadku zakończenia Umowy, wszelkie środki pieniężne pochodzące z wymiany walut lub z wpłat nieużytych do wymiany walut zostaną bezzwłocznie wypłacone na właściwe rachunki bankowe Użytkownika, zgodnie z postanowieniami Regulaminu, dotyczącymi weryfikacji rachunków, oraz z zastrzeżeniem przepisów prawa, które mogą zobowiązać Operatora do wstrzymania wypłaty środków.
18.8. Regulamin wchodzi w życie z dniem 31/03/2023 roku.
Regulamin świadczenia usług płatniczych
I Postanowienia ogólne
II Definicje
III Zawarcie Umowy
IV Rachunek Płatniczy
V Zlecenie Płatnicze
VI Opłaty i Prowizje
VII Odpowiedzialność Operatora i Użytkownika
VIII Rozwiązanie umowy
IX Reklamacje i rozstrzyganie sporów
X Zmiany Regulaminu
XI Postanowienia końcowe
I Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin, zwany dalej „Regulaminem", określa zakres oraz warunki świadczenia przez Operatora usług płatniczych w ramach Serwisu, w tym prawa i obowiązki Użytkownika oraz Operatora wynikające z zawarcia umowy o świadczenie usług płatniczych, a także warunki zawierania i rozwiązania umowy.
- Operator świadczy usługi określone w Regulaminie jako Mała Instytucja Płatnicza na podstawie zezwolenia wydanego przez Komisję Nadzoru Finansowego (wpis do rejestru małych instytucji płatniczych pod numerem MIP236/2024). Organem nadzorującym Operatora jest Komisja Nadzoru Finansowego.
- Niniejszy Regulamin stanowi umowę o charakterze ramowym, w rozumieniu Ustawy o usługach płatniczych, zawartą pomiędzy Użytkownikiem a Operatorem.
- Usługi płatnicze określone w Regulaminie przeznaczone są wyłącznie dla Użytkowników Serwisu.
- Warunkiem korzystania z usług płatniczych określonych w Regulaminie jest dokonanie rejestracji Użytkownika w Serwisie oraz przejście przez proces identyfikacji i weryfikacji tożsamości (zgodnie z postanowieniami Regulaminu Serwisu).
- Operator jako instytucja obowiązana do przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (w rozumieniu przepisów Ustawy AML) stosuje wobec
Użytkownika środki bezpieczeństwa finansowego.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie: Regulamin Serwisu, powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym Ustawa o usługach płatniczych i Ustawa AML.
II Definicje
Użyte w niniejszym Regulaminie określenia:
- Autoryzacja Zlecenia Płatniczego –wyrażenie przez Użytkownika zgody na wykonanie Transakcji Płatniczej,
- Dostawca Odbiorcy – dostawca usług płatniczych prowadzący rachunek płatniczy dla Odbiorcy (w szczególności rachunek bankowy, rachunek członka spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej lub rachunek innej instytucji płatniczej);
- Dzień Roboczy – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy zarówno w Polsce, jak i w kraju danej waluty oraz w kraju docelowym,
- EOG- Europejski Obszar Gospodarczy w skład którego wchodzą następujące kraje: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry i Włochy.
- Odbiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, będąca odbiorcą środków pieniężnych stanowiących przedmiot Transakcji Płatniczej, ,
- Opcja Kosztowa OUR – opcja kosztowa w poleceniu przelewu wychodzącego do Odbiorcy. Zgodnie z nią prowizje i opłaty należne Operatorowi oraz bankom pośredniczącym opłaca Użytkownik. Odbiorca w dalszym ciągu może zostać obciążony kosztem przyjęcia przelewu przez bank Odbiorcy, zgodnie z tabelą opłat i prowizji tego banku,
- Opcja Kosztowa SHA – opcja kosztowa w poleceniu przelewu wychodzącego do Odbiorcy. Zgodnie z nią prowizje i opłaty należne Operatorowi opłaca Użytkownik. Odbiorca pokrywa ewentualne koszty realizacji przelewu przez banki pośredniczące oraz koszt przyjęcia przelewu przez bank Odbiorcy, zgodnie z tabelą opłat i prowizji tego banku. W rezultacie płatność dociera do Odbiorcy w kwocie pomniejszonej o wspomniane koszty, o ile te wystąpią,
- Operator – KURS SP. Z O.O. z siedzibą w Katowicach, ul. Andrzeja Mielęckiego 10 lok. 402, 40-013 Katowice, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Katowice - Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001025251, NIP 8971919684, REGON 524751491. Kapitał zakładowy: 1 780 000,00 zł (opłacony w całości) będący operatorem serwisu onlinekantorkurs.pl.
- Rachunek Odbiorcy - rachunek płatniczy Odbiorcy (w szczególności rachunek bankowy, rachunek członka spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej lub rachunek innej instytucji płatniczej) prowadzony przez Dostawcę Odbiorcy, wskazany przez Użytkownika w Zleceniu Płatniczym;
- Rachunek Płatniczy – rachunek płatniczy w rozumieniu Ustawy o Usługach Płatniczych, prowadzony przez Operatora na rzecz Użytkownika, służący do wykonywania Transakcji Płatniczych,
- Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług płatniczych
- Regulamin Serwisu – Regulamin korzystania z Serwisu dostępny pod adresem https://onlinekantorkurs.pl/regulamin
- Serwis – serwis internetowy dostępny pod adresem https://www.onlinekantorkurs.pl/, za pośrednictwem którego Operator świadczy usługi określone Regulaminem na rzecz Użytkownika;
- Tabela Opłat i Prowizji (również jako TOiP) – tabela opłat i prowizji pobieranych w związku ze świadczeniem usług płatniczych przez Operatora, która stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu oraz jest integralną częścią Regulaminu,
- Transakcja Płatnicza – zainicjowany przez Użytkownika transfer środków pieniężnych na rachunek Odbiorcy, realizowany przez Operatora na podstawie Zlecenia Płatniczego w formie przekazu pieniężnego lub polecenia przelewu. Każda Transakcja Płatnicza stanowi indywidualną transakcję płatniczą wykonywaną na podstawie umowy ramowej,
- Umowa – umowa ramowa o świadczenie usług płatniczych w rozumieniu Ustawy o
usługach płatniczych, zawierana na podstawie akceptacji Regulaminu przez
Użytkownika,
- Ustawa AML - ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
- Ustawa -Ustawa o usługach płatniczych – ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz. 659 z późn. zm.),
- Ustawa Hazardowa – ustawa z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 165 z późn. zm.),
- Użytkownik – oznacza Użytkownika w rozumieniu Regulaminu Serwisu, który zawarł umowę o świadczenie usług płatniczych z Operatorem. Użytkownik jest płatnikiem w rozumieniu Ustawy, wobec tego ilekroć w niniejszym Regulaminie używa się określenia “płatnik”, nadaje mu się znaczenie tożsame z określeniem Użytkownik,
- Zlecenie Płatnicze – oświadczenie Użytkownika, skierowane do Operatora za pośrednictwem Konta Użytkownika (Panelu Użytkownika), zawierające dyspozycję wykonania Transakcji Płatniczej.
III Zawarcie Umowy
- Zawarcie umowy o świadczenie usług płatniczych (tj. umowy ramowej) odbywa się za pośrednictwem Serwisu. Usługi płatnicze są udostępniane tylko zarejestrowanym Użytkownikom Serwisu
- W celu zawarcia z Operatorem Umowy Użytkownik powinien:
- zalogować się na swoim Panelu Użytkownika w Serwisie,
- wypełnić kwestionariusz danych, podając niezbędne dane osobowe/ firmy i kontaktowe (w tym wymagane przez przepisy Ustawy AML),
- zapoznać się z treścią Regulaminu i wszystkich załączników, jak również zaakceptować ich treść.
- Umowa o świadczenie usług płatniczych zostaje zawarta z chwilą akceptacji Regulaminu przez Użytkownika, rozumianego zgodnie z Regulaminem Serwisu oraz pod warunkiem uprzedniego przeprowadzenia przez Operatora pomyślnej weryfikacji Użytkownika, zgodnej z przepisami o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
- Umowa o świadczenie usług płatniczych zostaje zawarta na czas nieokreślony.
- Akceptacja Regulaminu przez Użytkownika, rozumianego zgodnie z Regulaminem Serwisu, jest jednoznaczna ze złożeniem przez tego Użytkownika oświadczeń, że zapoznał się z Regulaminem oraz jego załącznikami (w tym Tabelą Opłat i Prowizji), stanowiących jego integralną część, jak również zaakceptował ich treść.
IV Rachunek Płatniczy
- W celu umożliwienia Użytkownikowi transferu środków pieniężnych przesłanych do Serwisu lub pochodzących z wymiany walut w Serwisie na rachunek bankowy Odbiorcy, Operator otwiera i prowadzi na rzecz Użytkownika Rachunki Płatnicze w każdej z walut, w których Operator świadczy usługę wymiany walut.
- Lista walut, w których Operator świadczy usługę wymiany walut, określona jest na stronie Serwisu.
- Rachunki Płatnicze otwierane i prowadzone są wyłącznie w celu wykonania usług płatniczych opisanych w Regulaminie. W szczególności Rachunki Płatnicze nie służą do przechowywania środków Użytkowników.
- Wpłata środków pieniężnych na Rachunek Płatniczy Użytkownika może zostać dokonana wyłącznie poprzez zasilenie rachunku bankowego Operatora ze wskazaniem w tytule płatności danych Użytkownika- odbiorcy płatności. Lista aktualnych rachunków Bankowych Operatora publikowana jest na stronie Serwisu: https://onlinekantorkurs.pl/konta-bankowe
- Środki pieniężne Użytkownika otrzymywane przez Operatora nie stanowią depozytu ani innych środków pieniężnych podlegających zwrotowi w rozumieniu art. 726 Kodeksu cywilnego.
- Środki pieniężne zgromadzone na Rachunku Płatniczym nie są oprocentowane ani nie przynoszą żadnych innych pożytków Użytkownikowi.
- Użytkownik uzyskuje dostęp do informacji o historii Rachunku Płatniczego, w tym o Transakcjach Płatniczych przeprowadzonych za pośrednictwem Konta Użytkownika po zalogowaniu się do Serwisu.
- Operator może czasowo ograniczyć Użytkownikowi dostęp do Rachunku Płatniczego, jeżeli będzie to wymagane z uwagi na obowiązki Operatora wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub w celu zapewnienia bezpieczeństwa środków Użytkownika.
- Uwierzytelnianie Użytkownika podczas logowania do Serwisu za pośrednictwem przeglądarki internetowej obejmuje:
- podanie poprawnego loginu,
- podanie Hasła Dostępowego.
- Uwierzytelnianie Użytkownika podczas logowania do Serwisu za pośrednictwem aplikacji mobilnej obejmuje:
- podanie poprawnego loginu,
- podanie Hasła Dostępowego.
- Operator stosuje Silne Uwierzytelnienie Użytkownika w przypadku:
- składania przez Użytkownika Zlecenia Płatniczego
- dodawania Odbiorców Transakcji Płatniczych do bazy Odbiorców
V Zlecenie Płatnicze
- Operator przeprowadza Transakcje Płatnicze na podstawie składanych przez Użytkownika Zleceń Płatniczych.
- Zlecenia Płatnicze mogą być składane przez Użytkownika wyłącznie za pośrednictwem Serwisu.
- Przed złożeniem dyspozycji Zlecenia Płatniczego, Użytkownik winien zapewnić (w wyniku wymiany walut w Serwisie lub przelewu zasilającego) środki pieniężne we właściwej walucie, niezbędne do wykonania Zlecenia Płatniczego, w tym do pokrycia wszelkich niezbędnych kosztów związanych z realizacją tego Zlecenia.
- Realizacja Zlecenia Płatniczego możliwa jest wyłącznie na rzecz Odbiorców, wcześniej zdefiniowanych i dodanych do bazy Odbiorców przez Użytkownika w Panelu Użytkownika z wykorzystaniem Silnego Uwierzytelnienia.
- W celu złożenia Zlecenia Płatniczego Użytkownik:
-
- loguje się do Serwisu przy użyciu Indywidualnych Danych Uwierzytelniających;
- wskazuje walutę (rachunek płatniczy) w jakiej chce złożyć Zlecenie Płatnicze;
- wybiera z listy zdefiniowanego uprzednio Odbiorcę
- wypełni pole Tytuł (Tytuł przelewu) z jakim ma być zrealizowane Zlecenie Płatnicze;
- podaje kwotę Zlecenia Płatniczego;
- dokonuje wyboru trybu pilności i opcji kosztowej, zgodnie z obowiązującymi zasadami dla danego kraju docelowego i wskazanej waluty;
- autoryzuje dyspozycję.
-
- Autoryzacja Zlecenia Płatniczego złożonego przez Użytkownika w Serwisie następuje poprzez:
- potwierdzenie woli realizacji Zlecenia Płatniczego za pomocą przycisku „Zatwierdź”;
- uwierzytelnienie dyspozycji wpisaniem otrzymanego kodu SMS.
- Od chwili dokonania Autoryzacji Zlecenia Płatniczego Użytkownik nie może odwołać tego Zlecenia.
- Użytkownik zobowiązuje się do zapewnienia zgodności treści Zlecenia Płatniczego z postanowieniami Regulaminu oraz z obowiązującymi przepisami prawa, w tym zobowiązuje się, iż:
- nie będzie wykorzystywał Rachunku Płatniczego do realizacji Zleceń Płatniczych niezgodnych z regułami uczciwego obrotu lub mających na celu obejście lub naruszenie prawa;
- nie będzie wskazywał jako Odbiorcy podmiotu prowadzącego gry hazardowe, jeżeli dyspozycja z takim wskazaniem stanowiłaby wykonanie przez Operatora usługi płatniczej niezgodnej z Ustawą Hazardową. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, iż jakiekolwiek naruszenie obowiązujących przepisów prawa lub uzasadnione podejrzenie takiego naruszenia mogą zostać ujawnione przez Operatora odpowiednim organom państwowym, w tym organom ścigania.
- Operator zastrzega sobie prawo do przeprowadzania dodatkowej weryfikacji tożsamości Użytkownika, do dodatkowego potwierdzania złożonego Zlecenia Płatniczego oraz do weryfikacji danych Odbiorcy (dalej: „Dodatkowa Weryfikacja”).
- Realizując Transakcję Płatniczą, Operator zobowiązany jest doprowadzić do uznania rachunku Dostawcy Odbiorcy kwotą Transakcji Płatniczej niezwłocznie, nie później niż:
- do końca następnego Dnia Roboczego (T+1) po otrzymaniu Zlecenia Płatniczego od Użytkownika w przypadku gdy:
- Transakcja Płatnicza wykonywana jest w walucie PLN i w całości na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, tj. gdy Dostawca Odbiorcy prowadzi Rachunek Odbiorcy w walucie polskiej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- Transakcja Płatnicza wykonywana jest w walucie EUR i w całości na terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego ( EOG), tj. gdy Dostawca Odbiorcy prowadzi Rachunek Odbiorcy w walucie EUR na terytorium EOG
-
- do czwartego Dnia Roboczego po otrzymaniu Zlecenia Płatniczego od
Użytkownika w przypadku gdy:
- Transakcja Płatnicza wykonywana jest w walucie PLN i gdy Dostawca Odbiorcy prowadzi Rachunek Odbiorcy w walucie polskiej poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- Transakcja Płatnicza wykonywana jest w walucie EUR i gdy Dostawca Odbiorcy prowadzi Rachunek Odbiorcy w walucie EUR poza terytorium EOG
- Transakcja Płatnicza wykonywana jest w dowolnej walucie z wyłączeniem waluty PLN i EUR
- Czas realizacji Transakcji Płatniczej może ulec wydłużeniu, jeżeli dostawcy usług płatniczych biorący udział w transferze środków pieniężnych wstrzymają transfer środków pieniężnych w celu wyjaśnienia lub z innych przyczyn niezależnych od Operatora.
- Operator może odmówić realizacji Zlecenia Płatniczego w przypadku, gdy:
- Zlecenie Płatnicze nie zostało należycie autoryzowane lub w treści Zlecenia Płatniczego występują nieprawidłowości, w tym braki, uniemożliwiające jego realizację, albo informacje podane w tym zakresie są nieprawdziwe, fikcyjne lub nie odpowiadają wymogom wynikającym z postanowień Regulaminu;
- zachodzi uzasadnione podejrzenie, że Zlecenie Płatnicze jest niezgodne z przepisami prawa, regułami uczciwego obrotu lub postanowieniami Regulaminu, w szczególności w przypadku podejrzenia prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu albo w przypadku braku możliwości zastosowania środków bezpieczeństwa finansowego;
- obowiązek odmowy realizacji Zlecenia Płatniczego wynika z mających zastosowanie przepisów prawa lub decyzji właściwych organów i instytucji państwowych;
- wynik Dodatkowej Weryfikacji był negatywny.
- W przypadku odmowy realizacji Zlecenia Płatniczego Operator:
- niezwłocznie zwraca środki pieniężne będące przedmiotem danej Transakcji Płatniczej na Rachunek Płatniczy Użytkownika, jeżeli Rachunek Płatniczy został obciążony kwotą tego Zlecenia Płatniczego lub bezpośrednio na bankowy rachunek Użytkownika wskazany w Serwisie jako rachunek własny Użytkownik
- powiadamia niezwłocznie Użytkownika o odmowie realizacji Zlecenia Płatniczego oraz, jeżeli to możliwe, o przyczynach odmowy albo o procedurze sprostowania błędów, które spowodowały odmowę, chyba że powiadomienie takie jest niedopuszczalne z mocy odrębnych przepisów.
- Zlecenie Płatnicze, którego wykonania odmówiono, dla celów oceny odpowiedzialności za jego wykonanie uznaje się zgodnie z Ustawą o usługach płatniczych za nieotrzymane przez Operatora.
- Użytkownik niezwłocznie powiadamia Operatora za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@onlinekantorkurs.pl o stwierdzonych nieautoryzowanych, niewykonanych lub nienależycie wykonanych Transakcjach Płatniczych. Jeżeli Użytkownik nie dokona powyższego powiadomienia w terminie 13 miesięcy od dnia obciążenia rachunku płatniczego albo od dnia, w którym Transakcja Płatnicza miała być wykonana, roszczenia Użytkownika względem Operatora z tytułu nieautoryzowanych, niewykonanych lub nienależycie wykonanych Transakcji Płatniczych wygasają.
- W przypadku Użytkowników niebędących osobami fizycznymi, termin na zgłoszenie stwierdzonych nieautoryzowanych, niewykonanych lub nienależycie wykonanych Transakcji Płatniczych, pod rygorem wygaśnięcia roszczeń z tytuły takich Transakcji Płatniczych, wynosi 14 dni od dnia otrzymania przez Operatora Zlecenia Płatniczego.
- Niezwłocznie po otrzymaniu Zlecenia Płatniczego Operator każdorazowo udostępnia Użytkownikowi w Serwisie informacje:
- umożliwiające zidentyfikowanie Transakcji Płatniczej oraz informacje dotyczące Odbiorcy;
- o kwocie Transakcji Płatniczej w walucie wynikającej ze Zlecenia Płatniczego;
- o kwocie wszelkich opłat z tytułu Transakcji Płatniczej;
- o dacie otrzymania Zlecenia Płatniczego.
- Operator jest uprawniony do czasowego zablokowania dostępu do Konta Użytkownika lub Rachunku Płatniczego Użytkownika, a tym samym do zablokowania Instrumentu Płatniczego, w przypadku:
- korzystania z niego przez Użytkownika w sposób niezgodny z Regulaminem, Regulaminem Serwisu, przepisami prawa lub regułami uczciwego obrotu;
- podejrzenia korzystania z Konta lub Rachunku Płatniczego przez osoby nieuprawnione;
- podejrzenia lub stwierdzenia wystąpienia nieautoryzowanych Transakcji Płatniczych;
- podejrzenia, że dany Użytkownik jest podmiotem urządzającym gry hazardowe przez sieć Internet niezgodnie z Ustawą Hazardową;
- podejrzenia, że jako Odbiorca został wskazany podmiot urządzający gry hazardowe przez sieć Internet niezgodnie z Ustawą Hazardową.
- Operator poinformuje Użytkownika, za pośrednictwem poczty elektronicznej, o zablokowaniu dostępu do Konta Użytkownika lub Rachunku Płatniczego, a jeżeli nie jest to możliwe - niezwłocznie po jego zablokowaniu, chyba że przekazanie informacji o zablokowaniu będzie nieuzasadnione ze względów bezpieczeństwa lub zabronione na mocy odrębnych przepisów.
- Użytkownik jest zobowiązany do przechowywania w bezpiecznym miejscu oraz nieudostępniania osobom trzecim Indywidualnych Danych Uwierzytelniających (loginu oraz hasła do Serwisu) oraz wszelkich innych danych umożliwiających korzystanie z Serwisu oraz Rachunku Płatniczego, a także umożliwiających dokonywanie autoryzacji składanych Zleceń Płatniczych.
- Użytkownik zobowiązany jest zgłaszać niezwłocznie Operatorowi stwierdzenie utraty, kradzieży, przywłaszczenia albo nieuprawnionego użycia karty SIM (w tym telefonu z kartą SIM) z numerem telefonu komórkowego podanym podczas rejestracji w Serwisie, przeznaczonym do Silnego Uwierzytelnienia.
- Zgłoszenie o którym mowa w ust. 20 Użytkownik może dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@onlinekantorkurs.pl – lub telefonicznie pod numerem (+48) 32 341 06 10 (w Dni Robocze w godzinach pracy Biura Obsługi Klienta wskazanych na stronie internetowej Serwisu).
- W przypadku wystąpienia oszustwa lub podejrzenia jego wystąpienia, lub wystąpienia zagrożeń dla bezpieczeństwa Operator stosuje bezpieczną procedurę powiadamiania Użytkownika o takiej okoliczności. Jeżeli po stwierdzeniu wystąpienia lub podejrzenia wystąpienia oszustwa lub wystąpienia zagrożeń dla bezpieczeństwa, Operator ustali, że Użytkownik nie utracił kontroli nad numerem telefonu komórkowego lub adresem e-mail podanym w Serwisie, powiadomienia o których mowa powyżej, dokonuje telefonicznie lub elektronicznie z użyciem tego numeru telefonu lub adresu email Użytkownika. W przypadku pewności lub jakichkolwiek wątpliwości wskazujących na możliwą utratę przez Użytkownika kontroli nad tym numerem telefonu oraz tym adresem e-mail, Operator podejmuje środki w celu innego bezpośredniego kontaktu z Użytkownikiem, nie wyłączając korespondencji pocztą tradycyjną bądź dodatkowej weryfikacji innych kanałów komunikacji.
VI Opłaty i Prowizje
- Za świadczenie usług płatniczych oraz wykonywanie czynności związanych ze świadczeniem usług płatniczych Operator pobiera opłaty i prowizje zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji stanowiącą integralną część Regulaminu (jako załącznik nr 1 do Regulaminu).
- Opłaty i prowizje w wysokości określonej w Tabeli Opłat i Prowizji są pobierane przez Operatora niezwłocznie w trakcie zatwierdzania Zlecenia Płatniczego przez Użytkownika.
- Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że realizacja przelewów walutowych za pośrednictwem instytucji finansowych może wiązać się z opłatami i prowizjami stosowanymi przez te instytucje.
- Do 10 dnia każdego miesiąca Operator przekazuje Użytkownikowi na adres e-mail zestawienie pobranych opłat (fakturę) za okres poprzedniego miesiąca za usługi związane z Rachunkiem Płatniczym.
VII Odpowiedzialność Operatora i Użytkownika
- Z zastrzeżeniem innych postanowień Regulaminu, w przypadku wystąpienia nieautoryzowanej Transakcji Płatniczej, Operator niezwłocznie, nie później jednak niż do końca Dnia Roboczego następującego po dniu stwierdzenia wystąpienia nieautoryzowanej transakcji, którą został obciążony Rachunek Użytkownika, lub po dniu otrzymania stosownego zgłoszenia, zwraca Użytkownikowi kwotę nieautoryzowanej Transakcji Płatniczej, z wyjątkiem przypadku gdy Operator ma uzasadnione i należycie udokumentowane podstawy, aby podejrzewać oszustwo, i poinformuje o tym w formie pisemnej organy powołane do ścigania przestępstw. Operator, o ile nie wystąpi powyższe zgłoszenie do odpowiednich organów, przywraca obciążony Rachunek Płatniczy do stanu, jaki istniałby, gdyby nie miała miejsca nieautoryzowana Transakcja Płatnicza.
- Operator ponosi odpowiedzialność wobec Użytkownika za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Transakcji Płatniczej, z wyłączeniem przypadków gdy:
- niewykonanie lub nienależyte wykonanie Transakcji Płatniczej wynikało z siły wyższej lub jeżeli niewykonanie lub nienależyte wykonanie Zlecenia Płatniczego wynika z innych przepisów prawa (zwłaszcza w przypadkach o których mowa w Roz VII ust. 7 i 8 poniżej);
- Operator udowodni, że rachunek płatniczy Dostawcy Odbiorcy został uznany zgodnie z przepisami Ustawy o usługach płatniczych i zgodnie z Regulaminem;
- roszczenia Użytkownika wygasły wskutek upływu terminu o którym mowa w Roz V ust. 15 i 16;
- Zlecenie Płatnicze zostało wykonane zgodnie z unikatowym identyfikatorem (którym jest numer rachunku bankowego Odbiorcy) wskazanym przez Użytkownika w treści Zlecenia Płatniczego, bez względu na dostarczone przez Użytkownika inne informacje dodatkowe.
- Jeżeli Operator, jako dostawca Użytkownika (występującego w charakterze płatnika), ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Transakcji Płatniczej o której mowa w ust. 2, Operator przywraca Rachunek Płatniczy do stanu jaki istniałby, gdyby nie miało miejsca niewykonanie lub nienależyte wykonanie Transakcji Płatniczej.
- Odpowiedzialność Operatora z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Transakcji Płatniczej obejmuje również opłaty oraz odsetki, którymi został obciążony Użytkownik w rezultacie niewykonania lub nienależytego, w tym opóźnionego, wykonania Transakcji Płatniczej.
- Jeżeli rachunek płatniczy Dostawcy Odbiorcy został uznany zgodnie z przepisami Ustawy o usługach płatniczych i zgodnie z Regulaminem, wówczas to Dostawca Odbiorcy ponosi odpowiedzialność wobec Odbiorcy za niewykonanie lub nienależyte wykonanie transakcji płatniczej.
- W przypadku niewykonanej lub nienależycie wykonanej Transakcji Płatniczej zainicjowanej przez Użytkownika (płatnika) Operator jako dostawca płatnika, bez względu na odpowiedzialność ponoszoną na mocy art. 144 ust. 1 Ustawy (tj. odpowiedzialność o której mowa w ust. 6), na wniosek Użytkownika (płatnika) podejmuje niezwłocznie działania w celu prześledzenia Transakcji Płatniczej i powiadamia Użytkownika (płatnika) o ich wyniku, przy czym czynności te są dla Użytkownika (płatnika) bezpłatne.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za niezrealizowane lub wstrzymane Transakcje Płatnicze, blokady Rachunku Płatniczego lub zamrożenie wartości majątkowych, jeżeli dokonanie tych czynności zostało wykonane w celu realizacji przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy lub wykonania decyzji Generalnego Inspektora Informacji Finansowej.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za czasowe zablokowanie dostępu do konta Użytkownika lub Rachunku Płatniczego Użytkownika w przypadkach, o których mowa w Regulaminie oraz za odmowę realizacji Zlecenia Płatniczego.
VIII Rozwiązanie umowy
- Użytkownik może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług płatniczych w każdej chwili, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, poprzez wysłanie oświadczenia w przedmiocie wypowiedzenia w formie pisemnej na adres siedziby Operatora lub w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej: biuro@onlinekantorkurs.pl.
- Umowa ulega rozwiązaniu z chwilą otrzymania wypowiedzenia przez Operatora.
- Operator może wypowiedzieć umowę z zachowaniem 2 miesięcznego terminu wypowiedzenia w formie pisemnej lub na innym trwałym nośniku.
- Operator może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług płatniczych bez zachowania terminu wypowiedzenia w przypadku gdy:
- Operator ustali, że Użytkownik korzysta z usługi Operatora z naruszeniem Regulaminu, Regulaminu Serwisu, przepisów prawa lub reguł uczciwego obrotu,
- Użytkownik pomimo wezwania nie uzupełnił danych wymaganych przepisami prawa oraz nie przedstawił stosownych dokumentów potwierdzających przekazane dane na żądanie Operatora,
- Operator ustali, iż Użytkownik przy zawieraniu Umowy podał nieprawdziwe dane lub informacje, a w szczególności posłużył się nieprawdziwymi, sfałszowanymi lub nieważnymi dokumentami,
- Operator ustali, iż Użytkownik jest podmiotem urządzającym nielegalnie gry hazardowe przez sieć internetową niezgodnie z Ustawą Hazardową,
- Odbiorcą został wskazany podmiot urządzający gry hazardowe przez sieć internetową niezgodnie z Ustawą Hazardową,
- Użytkownik prowadzi działania mające na celu uzyskanie nieautoryzowanego dostępu do systemu teleinformatycznego Operatora, w szczególności poprzez przełamywanie zabezpieczeń,
- zaprzestania przez Operatora prowadzenia działalności objętej Umową, braku możliwości wykonania przez Operatora obowiązków w ramach stosowania środków bezpieczeństwa finansowego lub innych obowiązków nałożonych na Operatora przepisami prawa, istnieje uzasadnione podejrzenie, że środki zgromadzone na Rachunku Płatniczym pochodzą z działalności przestępczej lub mają związek z taką działalnością,
- zaistnieją po stronie Operatora okoliczności, które uniemożliwiają świadczeni usług na dotychczasowych warunkach.
- Jeżeli Umowa została rozwiązana na podstawie wypowiedzenia złożonego przez Operatora bez zachowania okresu wypowiedzenia, Użytkownik nie może ponownie skorzystać z usług płatniczych w Serwisie bez uprzedniej zgody Operatora.
- Umowa o świadczenie usług płatniczych zawarta przez Użytkownika będącego osobą fizyczną wygasa z chwilą jego śmierci, a środki pieniężne pozostające na Rachunku Płatniczym, (za wyjątkiem środków wypłaconych uprawnionym do tego osobom o których mowa w art. 39a Ustawy) zostaną wypłacone spadkobiercom Użytkownika, po przedstawieniu wymaganych prawem dokumentów potwierdzających ich prawo do spadku (przede wszystkim sądowe postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku lub notarialny zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia) oraz dokonany dział spadku (w przypadku występowania więcej niż jednego spadkobiercy).
- Umowa o świadczenie usług płatniczych zawarta przez osobę fizyczną będącą przedsiębiorcą nie wygasa z chwilą śmierci, ale podlega regulacjom ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej.
- W przypadku gdy po zakończeniu Umowy (jej rozwiązaniu, wygaśnięciu lub odstąpieniu od niej) na rachunku płatniczym pozostaną jakiekolwiek środki, którymi Użytkownik nie zadysponował przed zakończeniem umowy lub co do których nie złożył dyspozycji, Operator będzie uprawniony do wykonania przelewu tych środków na rachunek bankowy Użytkownika, wskazany w Serwisie jako rachunek własny Użytkownika. Jeśli Użytkownik wskazał w Serwisie kilka rachunków własnych, wypłata będzie przelana na jeden z rachunków prowadzonych w walucie w jakiej pozostały środki na rachunku płatniczym, a w przypadku braku rachunku bankowego w takiej walucie, zostaną przelane na dowolny inny rachunek w walucie PLN po przewalutowaniu według kursu obowiązujące w momencie zlecenia tego przelewu.
IX Reklamacje i rozstrzyganie sporów
- Użytkownik może złożyć zastrzeżenia dotyczące usług płatniczych świadczonych przez Operatora lub jego działalności (zwane dalej reklamacją), w formie:
- pisemnej - osobiście, w siedzibie Operatora, albo przesyłką pocztową na adres: KURS SP. Z O.O. z siedzibą w Katowicach, ul. Andrzeja Mielęckiego 10 lok. 402, 40-013 Katowice.
- w formie elektronicznej: poprzez wiadomość przesłaną pocztą elektroniczną na adres: reklamacje@onlinekantorkurs.pl,
- osobiście do protokołu pod adresem wskazanym pod lit. a) powyżej.
- Reklamacja Transakcji Płatniczej przekazana przez Użytkownika powinna zawierać co najmniej: wskazanie powodu reklamacji; określenie podmiotów uczestniczących w transakcji; szczegółowy opis zdarzenia reklamacyjnego; kwotę Transakcji; tytuł Transakcji, oznaczenie Odbiorcy; datę Transakcji; a także nazwę banku i numer rachunku, na który skierowana została Transakcja Użytkownika. W przypadku reklamacji dotyczących potencjalnego Użytkownika reklamacja powinna określać dane transakcji, której dotyczyła odmowa wykonania usługi przez Operatora, imię i nazwisko potencjalnego Użytkownika, datę zdarzenia, którego dotyczy reklamacja, opis tego zdarzenia oraz uzasadnienie reklamacji. Reklamacja może również zawierać, dla celów komunikacji, adres e-mail Użytkownika lub potencjalnego Użytkownika.
- Operator rozpatruje oraz udziela odpowiedzi na złożoną reklamację w terminie nie dłuższym, niż 15 Dni Roboczych od daty jej wpływu.
- W szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w tym terminie, Operator niezwłocznie poinformuje Użytkownika o:
- przyczynie opóźnienia,
- okolicznościach, które muszą zostać ustalone w celu rozpatrzenia sprawy,
- przewidywanym terminie rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi- nie dłuższym niż 35 Dni Roboczych od dnia otrzymania reklamacji
- Do zachowania powyższych terminów odpowiedzi na reklamację wystarczające jest wysłanie odpowiedzi przed ich upływem, a w przypadku odpowiedzi udzielonych na piśmie - nadanie w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu art. 3 pkt 13 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe.
- Skargę może wnieść także potencjalny Użytkownik, któremu odmówiono świadczenia usług.
- Operator udziela odpowiedzi na złożoną reklamację w postaci papierowej, przesyłając ją na adres korespondencyjny Użytkownika lub pocztą elektroniczną na wskazany przez Użytkownika adres e-mail.
- Odpowiedź na reklamację powinna być udzielona w sposób przystępny i zrozumiały oraz zawierać w szczególności:
- informację o dniu złożenia reklamacji;
- wynik rozpatrzenia reklamacji;
- wyczerpującą informację na temat zgłoszonego problemu ze wskazaniem odpowiednich postanowień Regulaminu (a także w razie potrzeby postanowień Regulaminu Serwisu), oraz stosownych przepisów prawa, a jeśli to możliwe, także z przytoczeniem ich brzmienia ;
- dane identyfikujące upoważnionego pracownika reprezentującego Operatora z podaniem jego imienia, nazwiska oraz zajmowanego stanowiska;
- określenie terminu, w którym zostanie zrealizowane roszczenie podniesione w reklamacji rozpatrzonej zgodnie z wolą reklamującego, nie dłuższego niż 30 dni od dnia sporządzenia odpowiedzi.
- Ponadto w przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części, odpowiedź na reklamację powinna dodatkowo zawierać:
- uzasadnienie faktyczne i prawne, chyba że nie wymaga tego charakter podnoszonych zarzutów;
- pouczenie o możliwości i sposobie skorzystania z formy pozasądowego rozwiązywania sporów, wystąpienia z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego lub wystąpienia z powództwem do sądu powszechnego ze wskazaniem podmiotu, który powinien być pozwany i sądu miejscowo właściwego do rozpoznania sprawy.
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Operator zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
- Reklamujący zobowiązany jest udzielić Operatorowi wyjaśnień i pomocy w sprawach reklamacyjnych, jeśli udzieleniu wyjaśnień lub pomocy nie sprzeciwiają się przepisy obowiązującego prawa.
- Operator pozostawia bez rozpoznania reklamacje nie zawierające danych umożliwiających identyfikację Użytkownika.
- Po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego, spór między reklamującym a Operatorem może być zakończony w drodze pozasądowego postępowania w sprawie rozwiązywania sporów między klientem a podmiotem rynku finansowego:
- prowadzonego przez Rzecznika Finansowego ( https://rf.gov.pl/ ), zgodnie z przepisami rozdziału 4 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym. Postępowanie wszczyna się na wniosek reklamującego. Jeżeli Rzecznik Finansowy nie odmówi rozpatrzenia sporu, udział Operatora w tym postępowaniu jest obowiązkowy;
- prowadzonego przez sąd polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego (https://www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/sad_polubowny).
- Użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi na Operatora do Komisji Nadzoru Finansowego. Skarga taka, służy także podmiotom, którym Operator odmówił świadczenia usług płatniczych na podstawie Regulaminu.
- Postępowanie wskazane w Roz IX ust. 13, może być także zainicjowane za pośrednictwem platformy ODR, o której mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów Konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach Konsumenckich), poprzez wyznaczenie Rzecznika Finansowego lub Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego jako podmiotu ADR (tj. organu rozstrzygającego spór). Platforma ODR dostępna jest pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/
- Użytkownik będący osobą fizyczną ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy właściwym Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej. Szczegółowe informacje dotyczące rozstrzygania sporów Konsumenckich, w tym o dostępie i procedurze rozstrzygania sporów znajdują się pod adresem: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
- Użytkownik może również wystąpić z powództwem do sądu powszechnego miejscowo właściwego do rozpoznania sprawy, którym zasadniczo jest sąd powszechny właściwy dla siedziby strony pozwanej, czyli w przypadku pozwu skierowanego przeciwko Operatorowi sądem tym jest Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach. Podmiotem pozwanym w takim przypadku powinien być Operator, którego dane znajdują się w Roz. II, oraz w treści odpowiedzi na reklamację.
X Zmiany Regulaminu
- Operator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w treści Regulaminu, w następujących przypadkach:
- wprowadzenie nowych lub zmiana obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na świadczenie usług przez Operatora;
- wydanie wytycznych, rekomendacji, decyzji, zaleceń lub orzeczeń sądowych mających wpływ na wzajemne prawa i obowiązki stron umowy;
- wprowadzenie do oferty Operatora lub wycofanie z oferty Operatora usług lub produktów;
- zmiana zakresu, formy, funkcjonalności lub obsługi oferowanych usług;
- zmiany w sposobie funkcjonowania Serwisu;
- wykonania zaleceń, rekomendacji lub decyzji wydanych przez właściwe organy nadzoru;
- konieczności poprawy bezpieczeństwa lub dostępności świadczonych usług,
- doprecyzowania postanowień Regulaminu;
- zmian związanych z postępem technologicznym (wdrożenie nowego rozwiązania technicznego lub technologicznego przez Operatora).
- Wszelkie zmiany treści Regulaminu będą komunikowane Użytkownikowi za pośrednictwem wiadomości elektronicznej, wysłanej na adres e-mail, przypisany do danego Konta Użytkownika, a także poprzez komunikat na stronie Serwisu nie później niż 2 miesiące przed proponowaną datą ich wejścia w życie.
- Brak sprzeciwu Użytkownika wobec proponowanych zmian, zgłoszony Operatorowi przed proponowaną datą wejścia w życie tych zmian, jest równoznaczny z wyrażeniem na nie zgody przez Użytkownika.
- Użytkownik ma prawo, przed datą proponowanego wejścia w życie zmian, wypowiedzieć umowę ramową bez ponoszenia opłat ze skutkiem od dnia poinformowania Użytkownika o zmianie, nie później jednak niż od dnia, w którym te zmiany zostałyby zastosowane. W przypadku, gdy Użytkownik zgłosi sprzeciw, o którym mowa w zdaniu pierwszym, ale nie dokona wypowiedzenia umowy, umowa ramowa wygasa z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie proponowanych zmian.
- Do Zleceń Płatniczych złożonych przez Użytkownika przed dniem wejścia w życie zmienionej umowy ramowej (Regulaminu) stosuje się postanowienia poprzedniej wersji Regulaminu.
- Zmiany wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Operatora, który nie może być krótszy niż 2 miesiące od daty przekazania informacji o proponowanych zmianach Użytkowników drogą elektroniczną.
XI Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin został sporządzony w języku polskim. Polska wersja językowa stanowi wyłączną podstawę interpretacji postanowień umowy ramowej.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie postanowienia Regulaminu Serwisu oraz właściwe przepisy prawa polskiego.
- Użytkownik zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Operatora o każdej zmianie swoich danych kontaktowych przekazanych Operatorowi, w szczególności adresu poczty elektronicznej, numeru telefonu oraz adresu do korespondencji. W przypadku uchybienia obowiązkowi aktualizacyjnemu Operator nie odpowiada za wynikłe z tego powodu szkody, w tym szkody spowodowane brakiem przekazania aktualnych danych.
- W okresie obowiązywania umowy Operator w każdym czasie, na wniosek Użytkownika, udostępnia:
- obowiązujące postanowienia umowy o świadczenie usług płatniczych w postaci papierowej lub na innym trwałym nośniku informacji. Za zgodą Użytkownika informacje te mogą być dostarczone przez Operatora pocztą elektroniczną;
- informacje dotyczące Rachunku Płatniczego i wykonanych Transakcji Płatniczych w formie papierowej lub na innym trwałym nośniku informacji. Za zgodą Użytkownika informacje te mogą być dostarczone przez Operatora pocztą elektroniczną.
- Operator przetwarza dane osobowe Użytkownika w zakresie niezbędnym do zapobiegania oszustwom związanym z wykonywanymi usługami płatniczymi oraz dochodzenia i wykrywania tego rodzaju oszustw przez właściwe organy.
- Prawem właściwym dla umowy o świadczenie usług płatniczych zawartej pomiędzy Użytkownikiem a Operatorem jest prawo polskie. Wszelkie spory wynikające lub związane z usługami świadczonymi przez Operatora w ramach Serwisu na rzecz Użytkowników będących osobami fizycznymi będą rozstrzygane przez właściwe miejscowo sądy powszechne na terenie Polski, z uwzględnieniem: Roz. IX ust. 17. Spory pomiędzy Operatorem a Użytkownikami będącymi przedsiębiorcami będą rozwiązywane przez sąd właściwy miejscowo dla Operatora.
ZAŁĄCZNIKI
Załącznik 1. Tabela Opłat i Prowizji
Załącznik nr 1 do Regulaminu świadczenia usług płatniczych
Tabela Opat i Prowizji (TOiP)
I Przelew (polecenie przelewu lub przekaz pieniężny) w walucie PLN:
-
-
- Przelew na rachunki bankowe w bankach gdzie Operator prowadzi rachunki bankowe- 0 zł
- Przelew krajowy (na rachunki bankowe krajowe) w trybie STANDARD na rachunki bankowe w bankach gdzie Operator nie prowadzi rachunków bankowych- 0 zł
- Przelew krajowy (na rachunki bankowe krajowe)w trybie EXPRESS na rachunki bankowe w bankach gdzie Operator nie prowadzi rachunków bankowych- 20 zł
- Przelew zagraniczny (na rachunki bankowe w bankach zagranicznych) w trybie STANDARD/SHA - 50 zł
- Przelew zagraniczny (na rachunki bankowe w bankach zagranicznych) w trybie STANDARD/OUR - 230 zł
- Przelew zagraniczny (na rachunki bankowe w bankach zagranicznych) w trybie EXPRESS/SHA - 100 zł
- Przelew zagraniczny (na rachunki bankowe w bankach zagranicznych) w trybie EXPRESS/OUR - 400 zł
-
II Przelew (polecenie przelewu lub przekaz pieniężny) w walucie EUR:
-
- Przelew na rachunki bankowe w bankach gdzie Operator prowadzi rachunki bankowe- 0 zł
- Przelew europejski (do krajów EOG) w trybie STANDARD - 5 zl
- Przelew europejski (do krajów EOG) w trybie EXPRESS - 50 zl
- Przelew zagraniczny (na rachunki bankowe w bankach zagranicznych spoza EOG) w trybie STANDARD/SHA - 50 zł
- Przelew zagraniczny (na rachunki bankowe w bankach zagranicznych spoza EOG) w trybie STANDARD/OUR - 230 zł
- Przelew zagraniczny (na rachunki bankowe w bankach zagranicznych spoza EOG) w trybie EXPRESS/SHA - 100 zł
- Przelew zagraniczny (na rachunki bankowe w bankach zagranicznych spoza EOG) w trybie EXPRESS/OUR - 400 zł
III Przelew (polecenie przelewu lub przekaz pieniężny) w pozostałych walutach obsługiwanych przez Serwis:
- Przelew na rachunki bankowe w bankach gdzie Operator prowadzi rachunki bankowe- 0 zł
- Przelew zagraniczny (na rachunki bankowe w bankach zagranicznych) w trybie STANDARD/SHA - 50 zł
- Przelew zagraniczny (na rachunki bankowe w bankach zagranicznych) w trybie STANDARD/OUR - 230 zł
- Przelew zagraniczny (na rachunki bankowe w bankach zagranicznych) w trybie EXPRESS/SHA - 100 zł
- Przelew zagraniczny (na rachunki bankowe w bankach zagranicznych) w trybie EXPRESS/OUR - 400 zł